De eerste 6 maanden van Floor Bartels

Onze WINner Floor in de Spotlight. We vroegen haar hoe ze haar eerste periode bij WIN ervaren heeft.

De eerste 6 maanden van Floor Bartels

WINner in de spotlight

Floor Bartels

Hoe je bij ons bent gekomen

1. Hoe ben je bij WIN terechtgekomen?

Floor: Via Google ben ik terecht gekomen op de website van WIN. Ik was op zoek naar organisaties die met name in het vakgebied Project & Change Management werken. Op deze manier viel mijn oog op de vacatures die open stonden en besloot ik mijn CV te uploaden en werd ik uitgenodigd voor een gesprek. 

DE OVERSTAP

2. Wat was voor jou de reden om over te stappen naar WIN?

Floor: Voordat ik bij WIN aan de slag ging werkte ik voor een aantal bekende Nederlandse bedrijven en merkte dat er toch iets miste in mijn huidige baan. Ik ging aan de slag met een coach en kwam erachter dat ik opzoek moest naar een bedrijfscultuur die bij mij paste. Hierdoor ben ik opzoek gegaan naar een kleinschalige club met een informele sfeer waar ondernemerschap wordt gewaardeerd en dat met een goede dosis fun! In mijn sollicitatie gesprekken kreeg ik gelijk een warm gevoel en merkte ik dat dit precies was wat waar ik naar opzoek was. De keuze was toen snel gemaakt en ben ik bij WIN aan de slag gegaan.

“Ik ging aan de slag met een coach en kwam erachter dat ik opzoek moest naar een bedrijfscultuur die bij mij paste. Hierdoor ben ik opzoek gegaan naar een kleinschalige club met een informele sfeer waar ondernemerschap wordt gewaardeerd en dat met een goede dosis fun!”

Onboarding

3. Hoe ben je bij WIN gestart (onboarding) en hoe ervaar je je eerste opdracht?

Floor: In de sollicitatieprocedure maakte ik kennis met Hayat en na drie rondes tekende ik mijn contract bij WIN en ging ik al snel aan de slag. In mijn eerste weken kreeg ik alle benodigdheden zoals laptop, scherm en bureaustoel toegestuurd en begon ik met het behalen van mijn PRINCE 2 certificaat. Naast het behalen van de certificaten plande ik met vele collega’s een virtueel kopje koffie in om met iedereen kennis te maken. Ook volgde ik verschillende masterclasses over: Branche Focus workshop, Cultuur & Persoonlijk Leiderschap, Projectmatig werken & Management Drives. In de tussentijd vond ik een uitdagende opdracht bij de ABN Amro onder een aantal Project Managers op een grootschalig IT implementatie programma. Hierbij heb ik veel gehad aan mijn ervaren PMO collega’s die mij op weg hielpen met bijvoorbeeld wat voor vragen stel je de klant om een zo helder beeld te vormen van het project en wat zijn handige eerste stappen om te zetten als je bij de klant begint.

 

Collega's

4. Hoe heb je je nieuwe collega’s leren kennen?

Floor: Ik maakte met vele kennis door middel van een virtueel kopje koffie! Ondanks de Corona tijd waren er ook veel leuke online events zoals de Kwartaalupdate, Strategie dag en de Cultuurdag waar ik ook veel mensen ontmoette. Genoeg events en dosis of fun om verbinding met elkaar op te zoeken!

Twijfels over een carrière in detachering

5. Wat zou je zeggen tegen mensen die twijfelen om bij WIN of überhaupt in de detachering te komen werken?

Floor: Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Voor mij geeft het de kans om bij verschillende bedrijven een ‘kijkje te krijgen in de keuken’ en hierdoor veel te leren. Door verschillende bedrijven te zien kom ik er steeds meer achter welke branche, soort opdracht en welke bedrijfscultuur het beste bij mij past. Ook kan je met je ervaring bij verschillende bedrijven interne collega’s andere invalshoeken laten zien die wellicht waardevol kunnen zijn.

Wil je dit blog met jouw netwerk delen? Graag zelfs! Kies je kanaal hieronder.

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Referenties

Ymere

WIN heeft Ymere geholpen met het vormgeven van Agile Portfoliomanagement.

Urenco

WIN helpt ons de PMO dienstverlening naar een hoger volwassenheidsniveau te brengen.

AEGON

WIN heeft geholpen deze transitie vorm te geven...